Guia de Bones pràctiques: el desenvolupament positiu de les/els adolescents en Centres Residencials d’Acció Educativa
Loading...
Date
2021
Authors
Simó Cunillera, Íngrid
Impact
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
La temàtica del present Treball de Fi de Grau sorgeix de l’interès vers el model de desenvolupament positiu de l’adolescent, un model que aporta una nova mirada en les intervencions socials.
L’objectiu principal de la recerca és desenvolupar una guia de bones pràctiques, des d’aquest model, amb la finalitat que sigui un complement de la pràctica professional en Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE).
La metodologia ha estat desenvolupada mitjançant una revisió de l’estat de la qüestió o revisió exploratòria (scoping review), el qual ha permès donar resposta a un seguit de qüestions determinades per assolir els objectius plantejats en la recerca.
A través de l’anàlisi de la literatura científica i de l’experiència personal, acadèmica i professional, es presenta el seu resultat, amb l’objectiu de dotar de recursos als/les professionals que acompanyen a adolescents en CRAE.
És rellevant copsar quins són els elements que han afavorit la participació i desenvolupament dels NNA al llarg del temps, per tal d’avançar en matèria de drets. A través de la guia de bones pràctiques, podem conèixer els elements que dibuixen el rol de la figura professional.
Note
Treball guanyador en la Convocatòria 2020-2021 dels Premis Càtedra d'Educació i Adolescència de la UdL. Treball de Fi de Grau 2020/2021. Tutora: Maria Àngels Balsells Bailón (Universitat de Lleida)