Efectes dels programes d’educació sexual amb el mètode “Peer to Peer” en els estudiants d’ESO de Lleida

Loading...
Thumbnail Image
Date
2021
Authors
Safont Maench, Paula
Other authors
Torrelles Nadal, CristinaTorrelles Nadal, Cristina - ORCID ID
Impact
Export
Share
cc-by-nc-nd (c) Paula Safont Maench, 2021
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Aquest estudi és una proposta que pretén realitzar programes d’Educació Sexual als instituts de Lleida per comprovar-ne l’efectivitat i la incidència a llarg termini, basats en un model Biogràfic i Professional o Comprensiu d’Educació Sexual. Els programes es duran a terme a través del mètode “Peer to Peer” o educació entre iguals. S’ha observat que l’Educació Sexual a Espanya ha estat, fins al dia d’avui, insuficient. No aborda la sexualitat des d’una visió integral i sistemàtica de la persona i la societat, sinó des d’una perspectiva biologista i higienista. Cal fer un replantejament, doncs, de la concepció que es té de la sexualitat en l’àmbit educatiu. L’adolescència és una etapa molt important per al desenvolupament de la persona i de la configuració de la seva pròpia identitat, i la sexualitat és un element que s’ha de tenir en compte. Per elaborar aquest l’estudi, s’ha fet una recerca sobre les bases conceptuals i teòriques de la sexualitat, l’Educació Sexual i sobre altres programes de sexualitat realitzats a través del mètode “Peer to Peer”.
Note
Treball guanyador en la Convocatòria 2018-2019 dels Premis Càtedra d'Educació i Adolescència de la UdL. Treball Fi de Màster 2018/2019. Tutora: Cristina Torrelles Nadal (Universitat de Lleida)
Citation
DOI
Journal or Serie