Màster en Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes
Browse by
Treballs de fi de màster en Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social [Més informació del màster]
Recent Submissions
-
¿Moldeando cuerpos a través del fitness o moldeando el fitness a través de los cuerpos? Unidad Didáctica implementada en Educación Física Secundaria para la mejora del autoconcepto físico y su conciencia crítica
(2021-06)A partir de las inquietudes sobre la presión estética social mostradas por alumnos de 3º de ESO durante mi período como profesor de Educación Física en prácticas en Cataluña, se diseñó e implementó una Unidad Didáctica ... -
Does input modality matter when learning vocabulary in English as a foreign language?
(2021-06)Second Language Acquisition (SLA) is an important reality in the students’ language learning process. Findings in SLA research indicate that input mode plays a crucial role when learning a second language (L2). Teachers ... -
Lidiando con el aprendizaje cooperativo. Efecto de una UD cooperativa en Educación Física sobre las Necesidades Psicológicas Básicas del alumnado
(2021)El objetivo del presente estudio fue evaluar los efectos de una intervención en Educación Física basada en el modelo pedagógico de Aprendizaje Cooperativo sobre las necesidades psicológicas básicas (NPB) de un grupo clase ... -
Enjoying Literature: An Introduction to Young Adult Literature and English Classics in High School
(2020-06)The use of literature in language teaching has been a controversial issue for several decades. Some of the reasons for said disregard of literature are the belief that literature is too complicated for learners and that ... -
Focus on Form: A CLIL Didactic Unit Promoting ESO Students’ Form Awareness
(2020-06)The learning benefits of CLIL in secondary education contexts have been documented in many studies across Europe, including Catalonia. However, research confirms that the attention paid to language in CLIL programs is often ... -
Remember Me. Teaching Dementia through Poetry in the EFL Classroom
(2020-06)The aim of this dissertation is to fill two gaps observed in the current educational context: firstly, the lack of information about the older collective and cognitive diseases; secondly, the absence of literary works -and ... -
Game-based learning for speaking practices in ESL contexts
(2020-06)Playing games in class is often believed to be an educationally unproductive activity in traditional educational environments, especially in secondary education. Given the great number of studies that support the positive ...