Càtedra Educació i Adolescència
Browse by
La Càtedra “Educació i Adolescència” és un espai basat en l’anticipació i detecció de noves necessitats en l’adolescència, per tal de promoure la investigació i la innovació educativa i atendre aquestes necessitats de manera eficaç, eficient i sostenible. Un fòrum per a identificar les condicions dels centres educatius que fomentin una adequada transició a la vida adulta dels adolescents i per a desenvolupar la seva recerca des dels eixos reconeguts per la comunitat científica. La Càtedra està liderada per la Universitat de Lleida i neix de la suma d’esforços entre la Universitat de Lleida i els Departaments d’Ensenyament i de Salut de la Generalitat de Catalunya com a reconeixement a Abel Martínez Oliva, docent que va morir per l’agressió d’un adolescent en un centre educatiu. Les principals funcions de la Càtedra són: recerca, formació, i transferència. [Més informació].
Collections in this community
Recent Submissions
-
Programa d'atenció a la infància, adolescència i llurs famílies en expedient de risc social. SIS-Pilot (versió preliminar)
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2023)Programa adreçat a famílies en situació d’expedient de risc amb la finalitat de millorar la resposta a les necessitats dels infants i adolescents des d’un exercici positiu de la parentalitat. -
L’educació a través de les arts com a estratègia pel desenvolupament de l’autoestima en adolescents: investigació acció, la música com a eina transformadora
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)Aquest document presenta la investigació-acció sobre l’autoestima d’adolescents de Programes de Formació Inicial (PFI) a través d’un projecte d’educació a través de les arts (ETA) amb l’objectiu de desenvolupar la seva ... -
Guia de Bones pràctiques: el desenvolupament positiu de les/els adolescents en Centres Residencials d’Acció Educativa
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)La temàtica del present Treball de Fi de Grau sorgeix de l’interès vers el model de desenvolupament positiu de l’adolescent, un model que aporta una nova mirada en les intervencions socials. L’objectiu principal de la ... -
Els Centres Residencials d’Acció Educativa: estigma o desinformació?
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)Els Centres Residencials d’Acció Educativa són institucions encarregades d’acollir infants i adolescents en risc d’exclusió social. Tot i la seva important tasca, però, pràcticament se’n desconeix l’existència, per la qual ... -
Des del meu objectiu: Programa socieducatiu per a jovés en procés de reunificació familiar en el marc de la protenció a la infàcia i l’adolescència
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)Els objectius generals d’aquest treball són els següents: aprofundir en la temàtica de la reunificació familiar, elaborar un recurs professionalitzador diferent a tots els existents i incorporar noves metodologies en la ... -
La autonomía moral en el tránsito a la vida adulta de jóvenes en situación de vulnerabilidad
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)La transición a la vida adulta resulta un proceso importante en la juventud, un camino en el que interaccionan relaciones y contextos que derivan en experiencias que marcan la construcción subjetiva de la identidad adulta. ... -
SOS TEA. La resposta tecnològica a una situació d'emergència de persones amb TEA
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)Aquesta investigació contribueix al desenvolupament de l’aplicació (App) SOS TEA, la qual es centra en donar resposta a la comunicació entre els cossos de seguretat i les persones amb el Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) ... -
Artteràpia: treballar les emocions amb les arts
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)El propòsit d’aquest treball és fer una recerca sobre els recursos d’art-teràpia i de creativitat. Aquest treball constarà d’una part teòrica en la que es descriurà l’art teràpia. Aquesta inclourà els fonaments de l’art ... -
La situació educativa dels i de les adolescents tutelats pel sistema de protecció a la infancia en els instituts d’educació secundaria
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)L’objectiu de l’estudi és Identificar les necessitats d’atenció i suport associades als processos d’escolarització de l’alumnat d’educació secundària obligatòria tutelat pel sistema de protecció a la infància, per tal de ... -
Efectes dels programes d’educació sexual amb el mètode “Peer to Peer” en els estudiants d’ESO de Lleida
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)Aquest estudi és una proposta que pretén realitzar programes d’Educació Sexual als instituts de Lleida per comprovar-ne l’efectivitat i la incidència a llarg termini, basats en un model Biogràfic i Professional o Comprensiu ... -
Percepcions de l’alumnat sobre la co-docència: estudi de cas d’un centre d’educació secundària
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)La co-docència és una estratègia metodològica que permet atendre a l’alumnat amb NEE a l’aula ordinària a través del treball col·laboratiu entre professionals. Aquest treball analitza la percepció que tenen els alumnes sobre ... -
Teenpods: Production of Educational Videos as First Step in a Transmedia Educational Project About Positive Youth Development
(International Academic Forum (IAFOR), 2021)Teenpods is the name of a Transmedia-Educational-Project (TEP) performed by the Chair Education and adolescence from University of Lleida. This project aims to promote the Positive-Young-Development (PYD) approach on ... -
The Participation of Children and Adolescents in the Protection System: The Case of the Spanish Legislation
(MDPI, 2021)Children’s right to participation is enshrined in the Convention on the Rights of the Child (CRC), specifically in Article 12; however, the participation of children in the protection system continues to be a challenge. ... -
Acompanyament educatiu i social a persones trans* en la infància i l’adolescència
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2020)Gran part de la societat continua associant la identitat sexual amb els genitals, és a dir: s’és nen/noi/home quan es té penis i s’és nena/noia/dona quan es té vulva. Ara bé, la identitat de gènere i la identitat sexual ... -
Agència infantil i adolescent i activisme digital en l’educació per als drets de la infància i la ciutadania global
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2020)En aquest monogràfic, es presenten algunes recomanacions sobre com cal incorporar de manera estratègica i significativa les tecnologies digitals en l’ECG. L’Educació per a la Ciutadania Global (ECG) pretén empoderar als ... -
La infància i l’adolescència de la ciutat de Lleida. Informe 2009 - 2010
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2011)Les dades publicades per governs i altres institucions internacionals sobre la infància i l’adolescència són un referent interessant sobre realitats àmplies, estatals o internacionals. Malgrat la seva oportunitat i utilitat ... -
La infància i l’adolescència de la ciutat de Lleida 5è informe, 2017-2018
(Observatori de la Infància i l’Adolescència de Lleida, 2019)El cinquè informe de la situació de la infància i l’adolescència té per objectiu conèixer la situació i l’evolució de l’estat dels infants i els joves a la ciutat de Lleida en els anys 2017-2018. Aquest informe pretén: ... -
La infància i l’adolescència de la ciutat de Lleida 4t informe, 2015–2016
(Observatori de la Infància i l’Adolescència de Lleida, 2017)El quart informe de la situació de la infància i l’adolescència té per objectiu conèixer la situació i l’evolució de l’estat dels infants i els joves a la ciutat de Lleida en els anys 2015–2016. Aquest informe pretén: Analitzar ... -
La infància i l’adolescència de la ciutat de Lleida 2n informe, 2011-2012
(Observatori de la Infància i l’Adolescència de Lleida, 2013)El segon informe de la situació de la infància i l’adolescència té per objectiu conèixer la situació i l’evolució de l’estat dels infants i els joves a la ciutat de Lleida en els anys 2011-2012. Així doncs pretén: Analitzar ... -
La infància i l’adolescència de la ciutat de Lleida 3r informe, 2013–2014
(Observatori de la Infància i l’Adolescència de Lleida, 2015)El tercer informe de la situació de la infància i l’adolescència té per objectiu conèixer la situació i l’evolució de l’estat dels infants i els joves a la ciutat de Lleida en els anys 2013–2014. Aquest informe pretén: • ...