Recent Submissions

  • VIII Concurs de relats curts “Me’n contes un de ciència?” 26 Setmana de la Ciència 

    Font Solans, Marisol; Baiges Viu, Alba; Castro Aznar, Gina; Domínguez Tellosa, Arnau; El Hassani Bouiguiden, Samira; Feixas Solà, Berta; Gallardo Pellicer, Iris; Gurruchaga Mir, Rosa; Rossi Villanueva, Paula Agustina; Sanahuja Planes, Jana; Sanjuan Hila, Ivan; Vidal Vega, Leire (Universitat de Lleida. Institut de Ciències de l'Educació, 2022)
    La present obra pretén recollir els relats guanyadors en el VIII Concurs de Relats Curts: “Me’n contes un de ciència?” que s’emmarca en la celebració de la 26a Setmana de la Ciència, de la qual la Universitat de Lleida és ...
  • Processos Didàctics i Organitzatius. Materials per flippejar la classe 

    Arco Bravo, Isabel del; Segura Torres, Joan; Ramos Pla, Anabel; Flores i Alarcia, Òscar (Universitat de Lleida. Càtedra de Desenvolupament d'Organitzacions i Territoris Saludables, 2022)
    Des de fa diversos cursos, l’equip docent d’EDO-UdL està desenvolupant el model de classe inversa (flipped classroom) i l’aprenentatge basat en reptes (ABR) en l’assignatura de Processos Didàctics i Organitzatius del grau ...
  • Almia is energy 

    Arco Bravo, Isabel del; Ramos Pla, Anabel; Cabeza, Luisa F.; Cosialls, Anicet; Gregorio López, Eduard; Esteban, Fermín; Teixidó, Íngrid; Ramírez, Lorenzo; Camats Guardia, Ramon (Universitat de Lleida; Ajuntament d’Almatret, 2021)
    ALMIAENERGY (http://almiaenergy.com/) és un projecte que es tradueix en un conveni entre l’ajuntament d’Almatret i la UdL mitjançant els equips de recerca GREiA i EDO-UdL. ALMIA representa un pas endavant en la Investigació, ...
  • I tu, per què ets racista? Manual d'instruccions per reconèixer el teu jo racista 

    Equip ICE Gestions Creatives (2021)
    Manual d’instruccions en format fanzine per identificar el teu jo racista. Recull sis veus d’experts racialitzats que articulen les claus per avançar cap a una pràctica antirascita en l'entorn educatiu.
  • Manual pràctic per a la catalogació dels objectes del museu escolar 

    Llonch Molina, Nayra; Gassol-Quílez, Gal·la; Berengué Carbonell, Iolanda; Falguera García, Enric; López-Basanta, Clara; Parisi-Moreno, Verónica; Roger-Goncé, Carlota; Romero Sordo, Alba; Sabaté Navarro, Miquel; Selfa Sastre, Moisés (Universitat de Lleida. Institut de Ciències de l'Educació, 2020)
    La creació d’aquest manual és el resultat de la tasca conjunta que les integrants de l’equip ICE de la Universitat de Lleida (UdL) “Museus i biblioteques escolars: espais per desenvolupar la competència alfabetitzadora ...
  • Maleta Fallaire. Activitat 6. Balls al voltant del faro 

    Ballesté, Marc; Ballvé, Montse; Isus, Sofia; Rodríguez, Francesc (2020)
    La festa de les falles va sempre acompanyada de certes tonades i balls. Totes elles representen un patrimoni que cal considerar tant pel seu significat com per la seva bellesa. Aquestes músiques i danses poden ser tractades ...
  • Maleta Fallaire. Activitat 5. Prometeu de la flama al Sol 

    Ballesté, Marc; Ballvé, Montse; Isus, Sofia; Rodríguez, Francesc (2020)
    El culte al Sol i els pertinents solsticis és quelcom ancestral. Els denominats ritus de transició fent ús del foc es remunten a la prehistòria. El foc, és igualment un element recurrent entre les llegendes d’origen grec. ...
  • Maleta Fallaire. Activitat 4. Territori fallaire 

    Ballesté, Marc; Ballvé, Montse; Isus, Sofia; Rodríguez, Francesc (2020)
    Cada poble fallaire dels Pirineus elabora la seva falla d’una manera particular. En total són més de 63 localitats disperses pel territori que ofereixen una gran riquesa cultural. Aquesta diversitat esdevé una bona ocasió ...
  • Maleta Fallaire. Activitat 1. La fusta del foc 

    Ballesté, Marc; Ballvé, Montse; Isus, Sofia; Rodríguez, Francesc (2020)
    Les Festes del Solstici d’Estiu als Pirineus utilitzen diferents tipus de materials. Cada poble empra diferents espècies de vegetació, en funció de la tradició i els boscos que l’envolten. Aquesta diversitat, és una ...
  • Maleta Animalades. Activitat 4. La sobirania alimentària 

    Ballvé, Montse; Bové, David; Isus, Sofia; Monteso, Joan; Montori, Isabel; Rodríguez, Francesc; Ruiz, Jordi; Segarra, Jean-Marc; Solé, Anna; Xifré, Àngel; Xifré, Victòria (2020)
    L’alimentació forma part del nostre dia a dia, sense aquests aliments el nostre organisme no pot funcionar. Aquesta activitat esta dissenyada per prendre consciència del què mengem i d’on provenen els productes de la ...
  • Maleta Animalades. Activitat 3. Un haiku/tanka en un clic! 

    Ballvé, Montse; Bové, David; Isus, Sofia; Monteso, Joan; Montori, Isabel; Rodríguez, Francesc; Ruiz, Jordi; Segarra, Jean-Marc; Solé, Anna; Xifré, Àngel; Xifré, Victòria (2020)
    Les construccions de pedra seca i la llengua són un patrimoni rebut en herència que deixa constància de les estretes relacions que sempre han mantingut la humanitat i el medi natural. Aquesta activitat pretén posar en ...
  • Maleta Fallaire. Activitat 3. Paraules al voltant del foc 

    Ballesté, Marc; Ballvé, Montse; Isus, Sofia; Rodríguez, Francesc (2020)
    Les falles del Pirineu, es troben en cinc regions veïnes d'una important riquesa lingüística. S'hi parlen el català, l'aranès i occità, el castellà i el francès, amb totes les variants locals de cadascuna. A banda de les ...
  • Maleta Fallaire. Activitat 2. Tants troncs per poble 

    Ballesté, Marc; Ballvé, Montse; Isus, Sofia; Rodríguez, Francesc (2020)
    Al Berguedà, l’herba faiera, principal element per a l’elaboració de les falles, està en perill d’extinció. De fet, alguns fallaires ja s’han hagut de desplaçar a comarques veïnes per tal de localitzar-la. L'ús dels recursos ...
  • Maleta Animalades. Activitat 2. Seguint el rastre 

    Ballvé, Montse; Bové, David; Isus, Sofia; Monteso, Joan; Montori, Isabel; Rodríguez, Francesc; Ruiz, Jordi; Segarra, Jean-Marc; Solé, Anna; Xifré, Àngel; Xifré, Victòria (2020)
    La cerca de dades i el contrast de la informació, són factors clau per conèixer quin és l’estat actual de les poblacions de fauna als nostres territoris. Aquesta activitat convida a fer un treball de recerca vers la fauna ...
  • Maleta Animalades. Activitat 1. Amb pèls i senyals 

    Ballvé, Montse; Bové, David; Isus, Sofia; Monteso, Joan; Montori, Isabel; Rodríguez, Francesc; Ruiz, Jordi; Segarra, Jean-Marc; Solé, Anna; Xifré, Àngel; Xifré, Victòria (2020)
    La descoberta i el coneixement de la nostra fauna és una eina molt important per entendre la problemàtica que pot comportar una superpoblació i facilitar-ne una bona gestió en un futur. Aquesta activitat ens permetrà ...
  • La festa de les Falles, Haros, Halhas i Brandons. Bases per a un model de salvaguarda 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus, 2019)
    El present document té com a objectiu establir les bases per a un model de salvaguarda per a la festa de les Falles, Haros, Halhas i Brandons, que serveixi a les entitats o organismes que hagin de gestionar la tradició. ...
  • Guia per superar reptes en l’ensenyament i aprenentatge de l’anglès a l’etapa de Primària 

    Erta Ruiz, Èlia; Gabernet Foix, Laura; Irun Chavarria, Montse; Mesegué Sabaté, Ma. Sogues; Navas Bernat, Rosa Ma.; Teixidó Sanjuan, Olga (Universitat de Lleida. Institut de Ciències de l'Educació, 2020-02)
    Aquest document s’ha elaborat dins l‘activitat de formació de l’ICE de la Universitat de Lleida, Equip ICE: L’anglès va de debò. Projecte Educatiu, iniciat el curs 2015-16. Ha estat fruit de les aportacions de tots els ...
  • Maleta PirosLife · L'ós bru dels Pirineus. Fitxa 1. Pas a pas 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (2019)
    L’ós bru és ben present als nostres Pirineus i per tant, hi ha un equip de persones que segueixen les seves traces i estan ben atents als seus moviments, utilitzant principalment el sentit de la vista. Amb aquesta activitat ...
  • Maleta PirosLife · L'ós bru dels Pirineus. Fitxa 2. Parem l'orella 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (2019)
    El nostre dia a dia és ple de sons, però quins són els més característics del país de l’ós? Aquesta activitat ens permetrà descobrir a la classe el sentit de l’oïda, fent un viatge sonor per un entorn natural Pirinenc ...
  • Maleta PirosLife · L'ós bru dels Pirineus. Fitxa 3. A palpentes 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (2019)
    El país de l’ós bru és l’excusa perfecte per descobrir alguns elements mitjançant el tacte. Palpem elements coneguts, sorprenents, nous, freds, rugosos, tous, llisos... per tal de descobrir la gran diversitat que ens amaga ...

View more