Any: 2018 Núm.: 2
Browse by
Recent Submissions
-
Relato novelado/ relato filmado. Un análisis comparado de La Regenta
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)Aquest article aborda la problemàtica de les interaccions entre diferents expressions artístiques en general, i en particular les que es pot observar entre una novel·la i la seva adaptació fílmica. Mitjançant l’anàlisi ... -
La Pequeña Habana miamense o la metáfora del anticastrismo y de la cubanidad: lectura sicocrítica de El año que viene estamos en Cuba de Gustavo Pérez Firmat
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)La Petita Havana o “Little Havana” és un espai mític i real alhora, ubicat a Miami, Florida. Representa l’epicentre de la vida social, cultural i fins i tot política de la comunitat cubana de l’exili nord-americà. En la ... -
Interjección y extrapredicación
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)Aquest article versa sobre la interjecció i intenta analitzar el seu comportament de cara a realitzar una aproximació entre aquesta unitat i la extrapredición. Des d’un enfocament essencialment funcional, explora la ... -
TIC y enseñanza de español en camerún: creencias del profesorado e implicaciones didácticas
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)En el present treball s’analitza el coneixement i les creences que té el professorat camerunès d’espanyol respecte a l’ús de les TIC en el procés d’ensenyament /aprenentatge. A partir d’unes enquestes dirigides a 60 ... -
L’ellipse dans les discours linguistique, littéraire et cinématographique
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)L’el·lipsi es defineix com el fenomen lingüístic, bàsicament comunicatiu i funcional, que expressa un estat de latència. Sembla inherent al llenguatge. Aquesta característica el converteix en un mecanisme multidisciplinari. ... -
Perpetuación de la herencia negra en la música afrocubana
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)Aquest article vol mostrar que la música afrocubana funciona com una estratègia més per a salvaguardar la identitat negra a les Amèriques. Els negres es van servir de la cultura, en aquest cas, la música, com a eina de ... -
Intermedialidad y semiótica en Noche de Guerra en el Museo de Prado1 de R. Alberti: instrumentos de proceso a la Historia de España
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)Aquest article té una doble finalitat: portar a la pràctica l’enfocament intermedial encara en debat; i sobretot, interpretar, mitjançant aquest exercici, el sentit de la varietat de les formes artístiques imbricades en ... -
La remodelación del prólogo en Bajo el cielo nublado de Nelson Estupiñán Bass
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)La finalitat d’aquest treball és posar en evidència la particular construcció del pròleg inclòs en Bajo el cielo nublado. La pregunta central que ens guia en aquesta reflexió és la següent: com escriu Estupiñán Bass el ... -
Espejo y especularidad en As de oros de Rubén Bonifaz Nuño
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)El motiu del mirall figura entre els més freqüents del sistema simbòlic de la literatura moderna. Això s’aprecia especialment en l’obra lírica de diversos autors contemporanis on revesteix els més diversos matisos. El ... -
Las artes africanas y el diálogo intercultural: favoreciendo otros modelos de aprendizaje en la universidad
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)La necessitat de generar formes de diàleg entre diferents cultures es fa cada vegada més urgent en virtut dels conflictes que emergeixen de les diferents formes de comprendre el món. Davant d’això les universitats tenim ... -
Être Juif en France au temps de l’Affaire et chercher à le comprendre quelques années après: le cas de Jean-Richard Bloch
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)Aquest article pretén mostrar fins a quin punt l’Afer Dreyfus va tenir un impacte en la ment del jove Jean-Richard Bloch així com en diverses obres del seu corpus. Pel que fa al primer aspecte, serà evocada la infància ... -
La educación en la sociedad rural. Una evaluación cualitativa de la escuela rural catalana
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)Des dels anys 90 del segle passat, l’escola rural espanyola, i la catalana en particular, s’ha convertit en un model d’escola que ha sabut superar el seu aïllament i gaudeix d’una apreciació positiva tant de pares com ...