Mindfulness Atenció plena en l’Educació Infantil
Loading...
Date
2017-05
Authors
Ramirez Elias, Désirée
Other authors
Fillat, A.
Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social
Impact
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
El Mindfulness o Atenció Plena pot ajudar a millorar els resultats d’aprenentatge en el
context de l’Educació Infantil. L’objectiu del treball és potenciar l’ús del Mindfulness
com a un recurs per abordar situacions dins l’aula. Per introduir el tema, es fa una
descripció de la història i orígens d’aquesta disciplina així com la seva aplicació a
l’àmbit educatiu. S’expliquen els beneficis que proporciona el Mindfulness tant per
l’alumnat com per al professorat, en què consisteix la seva pràctica i quina relació té
amb l’Educació Emocional. També es donen a conèixer els programes educatius, a
nivell nacional i internacional, per treballar el Mindfulness i notícies d’actualitat. Pel que
fa la part pràctica, es presenta una seqüència didàctica, que consta de dotze sessions.
Posteriorment, es desenvolupa l’anàlisi de l’aplicació d’algunes d’aquestes sessions a
una escola concreta. Finalment, s’exposen les conclusions del treball en les quals es
planteja una proposta d’introducció del Mindfulness a les escoles.