Intercambio/Échange
Browse by
La revista Intercambio/Échange (e-ISSN 2462-6627) és una publicació de caràcter anual que comprèn estudis crítics pertanyents als àmbits de la llengua, literatura i ciències de l'educació. És fruit de la cooperació entre la Universitat de Lleida i la Université de Yaoundé I, està dirigida per Sosthène Onomo Abena de la Université de Yaoundé I i la M. Carme Figuerola Cabrol de la Universitat de Lleida.
Collections in this community
-
Any: 2016 Núm.: 1 [18]
-
Any: 2018 Núm.: 2 [12]
Recent Submissions
-
Relato novelado/ relato filmado. Un análisis comparado de La Regenta
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)Aquest article aborda la problemàtica de les interaccions entre diferents expressions artístiques en general, i en particular les que es pot observar entre una novel·la i la seva adaptació fílmica. Mitjançant l’anàlisi ... -
La Pequeña Habana miamense o la metáfora del anticastrismo y de la cubanidad: lectura sicocrítica de El año que viene estamos en Cuba de Gustavo Pérez Firmat
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)La Petita Havana o “Little Havana” és un espai mític i real alhora, ubicat a Miami, Florida. Representa l’epicentre de la vida social, cultural i fins i tot política de la comunitat cubana de l’exili nord-americà. En la ... -
Interjección y extrapredicación
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)Aquest article versa sobre la interjecció i intenta analitzar el seu comportament de cara a realitzar una aproximació entre aquesta unitat i la extrapredición. Des d’un enfocament essencialment funcional, explora la ... -
TIC y enseñanza de español en camerún: creencias del profesorado e implicaciones didácticas
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)En el present treball s’analitza el coneixement i les creences que té el professorat camerunès d’espanyol respecte a l’ús de les TIC en el procés d’ensenyament /aprenentatge. A partir d’unes enquestes dirigides a 60 ... -
L’ellipse dans les discours linguistique, littéraire et cinématographique
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)L’el·lipsi es defineix com el fenomen lingüístic, bàsicament comunicatiu i funcional, que expressa un estat de latència. Sembla inherent al llenguatge. Aquesta característica el converteix en un mecanisme multidisciplinari. ... -
Perpetuación de la herencia negra en la música afrocubana
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)Aquest article vol mostrar que la música afrocubana funciona com una estratègia més per a salvaguardar la identitat negra a les Amèriques. Els negres es van servir de la cultura, en aquest cas, la música, com a eina de ... -
Intermedialidad y semiótica en Noche de Guerra en el Museo de Prado1 de R. Alberti: instrumentos de proceso a la Historia de España
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)Aquest article té una doble finalitat: portar a la pràctica l’enfocament intermedial encara en debat; i sobretot, interpretar, mitjançant aquest exercici, el sentit de la varietat de les formes artístiques imbricades en ... -
La remodelación del prólogo en Bajo el cielo nublado de Nelson Estupiñán Bass
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)La finalitat d’aquest treball és posar en evidència la particular construcció del pròleg inclòs en Bajo el cielo nublado. La pregunta central que ens guia en aquesta reflexió és la següent: com escriu Estupiñán Bass el ... -
Espejo y especularidad en As de oros de Rubén Bonifaz Nuño
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)El motiu del mirall figura entre els més freqüents del sistema simbòlic de la literatura moderna. Això s’aprecia especialment en l’obra lírica de diversos autors contemporanis on revesteix els més diversos matisos. El ... -
Las artes africanas y el diálogo intercultural: favoreciendo otros modelos de aprendizaje en la universidad
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)La necessitat de generar formes de diàleg entre diferents cultures es fa cada vegada més urgent en virtut dels conflictes que emergeixen de les diferents formes de comprendre el món. Davant d’això les universitats tenim ... -
Être Juif en France au temps de l’Affaire et chercher à le comprendre quelques années après: le cas de Jean-Richard Bloch
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)Aquest article pretén mostrar fins a quin punt l’Afer Dreyfus va tenir un impacte en la ment del jove Jean-Richard Bloch així com en diverses obres del seu corpus. Pel que fa al primer aspecte, serà evocada la infància ... -
La educación en la sociedad rural. Una evaluación cualitativa de la escuela rural catalana
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)Des dels anys 90 del segle passat, l’escola rural espanyola, i la catalana en particular, s’ha convertit en un model d’escola que ha sabut superar el seu aïllament i gaudeix d’una apreciació positiva tant de pares com ... -
Lo pequeño es hermoso: una visión panorámica de la escuela rural catalana
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2016)En aquest article pretenem donar una visió general de l’escola rural a Catalunya i del medi sòciogeogràfic en la qual està immersa. En les darreres dècades hi ha hagut canvis en el món rural, que ha deixat de ser ... -
Importancia de la educación emocional en la formación inicial del profesorado
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2016)Aquest article presenta la importància de formar en competències emocionals als futurs docents de les diferents etapes educatives. L’Educació Emocional a tot ésser humà, i en especial als docents, permet donar resposta ... -
La reinvención de Santiago: mito, historia y ficción en Mapocho (2002)
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2016)Ajuntem mite, història i ficció a Mapocho, per valorar la dimensió historiogràfica del text de Nona Fernández, d’una part; i per mesurar l’impacte discursiu de la seva reescriptura en la consolidació de l’imaginari ... -
El ‘Realismo Mágico’ y lo ‘Real Maravilloso’: dos visiones de la literatura postcolonial
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2016)Aquest article és un estudi comparatiu del “realisme màgic” i el “real meravellós” com dues visions de la literatura postcolonial, particularment les narratives hispanoamericana i hispanoafricana. Si bé des del punt de ... -
L’émancipation et le développement de l’Afrique en question dans l’oeuvre littéraire de la diaspora africaine: le cas de El metro de Donato Ndongo-Bidyogo
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2016)Aquest assaig pretén demostrar que, per mitjà de la literatura, la diàspora africana pren activament part en la lluita per l’alliberament i el desenvolupament d’Àfrica. És el cas de Ndongo-Bidyogo qui, per intermediari ... -
Multiculturalismo y educación intercultural: análisis comparativo de cuatro autobiografías de minoría étnica en Estados Unidos
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2016)Parlar de multiculturalisme i d’educació intercultural és inscriure’s en una dinàmica de coexistència i d’obertura cap a l’Altre. En aquesta perspectiva analitzem Black Boy de Richard Wright, A Walker in the City d’Alfred ... -
Lengua y literatura en las aulas de español como lengua extranjera en el sistema educativo de Camerún
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2016)Aquest article va dirigit essencialment als docents, futurs professors i alumnes que tenen una preocupació constant per assolir una bona formació, un bon reciclatge. L’autor voldria posar en relleu el caràcter indissociable ... -
Aurora de Domingo Miras: una creación dramática de resonancias posmodernas
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2016)És obvi que, avui dia, la visió i l’actitud rupturistes i deconstructivistes del pensament postmodern influeix en gairebé tots els camps del saber humà. Des de la perspectiva literària, la majoria de les obres publicades ...