Màster en Llengües Aplicades
Browse by
Treballs de fi de màster en Llengües Aplicades de la Facultat de Lletres [Més informació del màster]
Recent Submissions
-
Anàlisi de les interferències lexicosemàntiques i sintàctiques del català en el procés d’aprenentatge de la llengua de signes catalana (LSC): un estudi de cas
(2022-09)Les interferències lingüístiques sorgeixen pel contacte de les llengües, ja sigui per motius socials, com compartir l’àmbit d’ús, o individuals, com l’aprenentatge de segones llengües o el bilingüisme. Aquest treball estudia ... -
Análisis de los anglicismos crudos de la sección de moda de las revistas masculinas de estilo de vida
(2022)La moda es un fenómeno social de nuestro tiempo y las tendencias de cada temporada dejan su impronta no solo en las prendas y complementos que usamos o en la economía de un país, sino también en el vocabulario que empleamos ... -
Students’ Beliefs about English Proficiency and English-Medium Instruction at the University of Andorra
(2021-09)As the University of Andorra adapts to globalization and the internationalization of higher education, UdA administrators have adopted language policies that prioritize English and the implementation of EMI (Grup de Recerca ... -
El rol del pas per l’Escola d’Adults de sis alumnes immigrants com a mitjà per la seva introducció al món laboral i socialització
(2021-10)Les escoles d’adults sempre han tingut un paper determinant en el procés de socialització i d’aprenentatge de la llengua catalana dels nouvinguts però, per diverses raons, aquests alumnes es quedaven estancats en els primers ... -
Els nous catalanoparlants d’origen búlgar a Lleida en una associació cultural autoorganitzada
(2021-10)En aquesta treball hem volgut estudiar, des d’una perspectiva sociolingüística crítica de base etnogràfica, els usos, els rols i els significats socials que tenen les llengües locals de la societat d’acollida en una xarxa ... -
La rellevància del component cultural en la comunicació en comunitats de pràctica
(2020-10)La influència del component intercultural i la capacitat que té de generar malentesos és l’objecte central d’aquest treball. L’objectiu d’aquest treball és avaluar, no la incidència dels factors extralingüístics en el grau ... -
La competencia comunicativa intercultural en el aula de español LE/L2 con estudiantes universitarios tailandeses
(2020)Este trabajo está dirigido muy especialmente a los profesores que desean dedicarse a la enseñanza del español como lengua extranjera en el Sudeste Asiático, y cuentan con poca experiencia con este tipo de alumnado. En este ... -
La transmisión intergeneracional del albanés en el contexto migratorio de Grecia. Aproximación sociolingüística a los motivos que llevan a las madres albanesas a su abandono y muda lingüística
(2020-09)Desde la sociolingüística crítica, este estudio contribuye a arrojar luz sobre el fenómeno del abandono relativo de la lengua de herencia y la muda lingüística hacia la lengua de la sociedad de acogida en contextos migratorios ... -
La construcción de la competencia intercultural del alumnado y del papel de mediador intercultural del profesorado a través del análisis del manual de ELE Gente hoy 1
(2021)En la adquisición de lenguas extranjeras se ha avanzado mucho en los últimos decenios, siendo uno de los aspectos a los que mayor atención se presta actualmente la enseñanza de los contenidos culturales. La cuestión es ... -
La enseñanza no presencial en linea de las lenguas en situación de emergencia sanitaria en Educación Secundaria
(2020)El cierre de los centros escolares por la crisis sanitaria debido a la COVID-19 ha puesto a la luz las carencias en competencia digital metodológica de los docentes. Mientras la tecnología se reveló como la única herramienta ... -
L’Escola Catalana de Londres. Metodologies i pràctiques docents per ensenyar català fora del domini lingüístic
(2020-10)La nostra investigació té per objectiu descriure la metodologia emprada pel professorat de l’Escola Catalana de Londres (2015-2020). Amb aquesta recerca volem sintetitzar els primers cinc anys de l’escola a partir de ... -
Competència bilingüe català-castellà en la conversa col·loquial a la província de Barcelona
(2019-09)El tema, com especifica el títol "Competència bilingüe català-castellà en la conversa col·loquial a la província de Barcelona", se centra en la descripció qualitativa de les produccions de parlants ... -
Content Comprehension and Learning in English Medium Instruction: Teachers’ Views
(2019-10)English-medium instruction (EMI) is becoming mainstream in higher education, and has increased in contexts in which English has traditionally held a foreign language status. This phenomenon has given rise to a number of ... -
Las manifestaciones escritas plurilingües en el espacio público de la ciudad de Fráncfort
(2017-09)En el presente trabajo exploramos los fenómenos plurilingües del paisaje lingüístico de la ciudad de Fráncfort del Meno con la intención de comprobar si estos pueden encuadrarse en la teoría sociológica de la sociedad ... -
"I did not learn English at school”. An exploration of English language learners ' beliefs and emotions
(Universitat de Lleida. Facultat de Lletres, 2016)The growing international presence of the English language gives rise to an increasing need for English learning, which accounts for its ubiquity in many school curriculums, including the Catalan. This dissertation aims ...