Grau en Enginyeria Informàtica

Permanent URI for this collection

Treballs de fi de grau en Enginyeria Informàtica de l'Escola Politècnica Superior [Més informació].

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 230
  • Item
    Open Access
    Disseny i implementació d’una aplicació multiplataforma de qüestionaris interactius
    (2025-09) Sanchez Benet, Quim; Martí Sanchez, Arnau
    Aquest treball està basat en una aplicació real multiplataforma que consisteix en un joc interactiu de preguntes multiresposta. En ella hi hauran dos rols d’usuari, en el qual un serà el que crea les preguntes i inicia les partides, i l’altre ha de respondre les preguntes multiresposta a través de l’aplicació. Aquesta aplicació està desenvolupada en Flutter (Dart) i empra la tecnologia de Google Firebase per a la gestió de la base de dades.
  • Item
    Open Access
    Automatització de processos empresarials amb Microsoft Power Automate: Eficiència i productivitat a l’ecosistema Microsoft 365
    (2025-09) Durany Martínez, Sergi
    En finalitzar els estudis universitaris i completar les pràctiques, em va sorgir una oportunitat inesperada de treballar en un àmbit fins llavors desconegut per a mi: el Modern WorkPlace, que entre d’altres, inclou la gestió completa de la plataforma de Microsoft 365 i les seves múltiples aplicacions. Aquesta nova experiència em va permetre descobrir eines potents com SharePoint i, de manera especial, Power Automate, que ofereixen infinitats de possibilitats per a l’automatització i optimització de processos empresarials. El treball que presento neix d’aquesta curiositat i voluntat d’aprofundir en les capacitats que ofereix Power Automate dins de l’ecosistema Microsoft 365, ideant solucions que responguin a necessitats reals i aportin valor tangible a les organitzacions. Aquesta oportunitat d’aprenentatge i creixement professional es converteix en un punt clau que m’ha impulsat a fer aquest treball de fi de grau.
  • Item
    Open Access
    Aplicació mòbil amb reconeixement d’imatges i recomanació de receptes: el cas de Recipe Atelier
    (2025-09) Yang, Hao
    L’objectiu principal d’aquest projecte és desenvolupar una aplicació mòbil que ofereix una solució integral per a la gestió de receptes i ingredients, integrant intel·ligència artificial per el reconeixement d’imatges de ingredients i recomanacions de receptes basades en els ingredients disponibles a l’usuari.
  • Item
    Open Access
    Análisis y Evaluación de Modelos Transformers en la Detección de Suplantación Facial
    (2025-09) Bernárdez Matalobos, Andrés
    El presente trabajo se centra en el estudio de los sistemas de verificación biométrica, que utilizan técnicas como el reconocimiento facial, la verificación de huellas dactilares, el análisis del iris, la identificación por voz y la detección de patrones de comportamiento. El uso de estas técnicas ha comportado que surjan problemas como la suplantación de identidad, conocido como spoofing y en concreto la suplantación facial, conocido como face spoofing; que consiste en emplear imágenes, vídeos o modelos sintéticos de una persona real para engañar a los sistemas de autenticación biométrica.
  • Item
    Open Access
    Antemperie: Un joc de plataformes en 2D fet en GODOT4
    (2025-09) Domingo Labernia, Albert
    Antemperie és una primera aproximació a un joc de plataformes en 2D ambientat en l’exploració d’un bosc fantàstic amb la intenció d’arribar a unes ruïnes per explorar-les. L’objectiu del jugador és arribar al final del nivell en el menor temps possible, recollir els objectes i eliminar tots els enemics possibles, ja que cada enemic eliminat, els col·leccionables recollits i el temps transcorregut influeix en la puntuació final. Actualment, el joc consta de tres nivells diferents on la dificultat es va incrementant. El jugador només té tres vides per aconseguir arribar al final del joc. Un cop gastades, el joc finalitza mostrant un menú amb la puntuació aconseguida fins al moment i dues opcions, una per sortir del joc i l’altra per tornar a començar. El joc s’ha desenvolupat amb GDScript, un llenguatge creat per desenvolupar jocs dins del motor gràfic Godot. Per jugar-hi, és necessari un ordinador amb teclat per als controls del personatge i un ratolí per seleccionar les diferents opcions del menú. No requereix cap instal·lació i simplement es descarrega l’executable i es pot llançar i jugar.