Grau en Enginyeria en Organització Industrial i Logística
Permanent URI for this collection
Treballs de fi de grau en Enginyeria en Organització Industrial i Logística de l'Escola Politècnica Superior [Més informació].
Browse
Recent Submissions
- ItemOpen AccessModelització de plantes productives pel seu ús en la docència d'Automatització Industrial(2025-06) Molina Blanco, MarcAquest treball té com a objectiu la modelització de plantes productives per al seu ús en la docència d’automatització industrial, utilitzant Machine Simulator com a eina de simulació i visualització de la de l’entorn productiu, Virtual PLC CPU per simular l’equip de control lògic i finalment EasyPLC el qual permet desenvolupar el codi. Amb l’objectiu de simular una immersió més propera a una planta productiva es pot utilitzar les Meta Quest 3. Mitjançant exercicis pràctics de programació de PLC (Control Lògic Programable), els estudiants podran comprendre el funcionament d’una planta productiva i les seves parts clau, incloent-hi el codi de programació i l’estructura dels sistemes utomatitzats. El principal objectiu és proporcionar als alumnes una experiència pràctica en entorns industrials. Per assolir aquesta finalitat, es proposa un seguit de practiques amb realitat virtual. Aquesta estratègia busca fomentar la immersió en un ambient industrial realista, millorant així la comprensió de la dinàmica i la gestió dels processos productius automatitzats. Per desenvolupar el model, s’han utilitzat mètodes de simulació que permeten als alumnes interactuar amb un entorn virtual i immersiu amb la intenció de apropar les activitats a la realitat de l’automatització industrial. Els exercicis pràctics faciliten l’aprenentatge de conceptes fonamentals com la programació de PLC, la supervisió de processos i la presa de decisions dins d’un sistema automatitzat.
- ItemOpen AccessAplicació de la visió artificial i tecnologies IoT per a la detecció d'objectes i optimització de processos(2025-06) Esteban Solaz, AlbertAquest treball presenta el disseny i la implementació d’un sistema de visió per computador orientat a l’anàlisi del comportament de les persones en un espai universitari. El sistema combina l’algoritme YOLOv11 per a la detecció en temps real amb el seguiment multiobjecte mitjançant DeepSORT, permetent identificar patrons com el temps de permanència, la direcció del moviment (pujada o baixada d’escales) i la formació de grups estàtics. A més, les dades obtingudes es registren en un full de càlcul de Google Sheets i es visualitzen mitjançant un dashboard interactiu. El projecte també inclou una prova pilot per a la detecció de places d’aparcament lliures. Els resultats obtinguts demostren la viabilitat del sistema i obren la porta a aplicacions futures en la gestió intel·ligent d’espais públics.
- ItemOpen AccessMillores logístiques i productives en un centre logístic(2025-05) Moreno Moriana, IvanAquest Treball Final de Grau recull l’anàlisi, disseny i aplicació de diverses propostes de millora en un centre logístic, amb la finalitat de resoldre problemàtiques operatives reals relacionades amb l’eficiència, l’organització interna i la qualitat dels enviaments. El projecte ha estat desenvolupat a partir de l’observació directa del funcionament de la secció d’expedicions i de la col·laboració activa amb els diferents perfils professionals implicats. Entre les accions realitzades, destaquen la creació i digitalització d’un sistema de registre d’errors mitjançant AppSheet, la definició i seguiment d’indicadors clau de qualitat i productivitat (KPI’s), la reorganització de la zona de treball seguint els principis Lean (Housekeeping 2.0), i la proposta d’un nou sistema de transport amb vehicles carrozados adaptats a la demanda estacional. S’han utilitzat eines tècniques i de gestió apreses al llarg de la carrera, com el Project per a la planificació temporal, Draw.io per a la representació d’organigrames i taules dinàmiques per al tractament de dades. El projecte inclou també un estudi econòmic amb anàlisi d’escenaris, així com una valoració de viabilitat tècnica, econòmica, operativa, estratègica i ambiental. Els resultats obtinguts mostren una millora substancial en el control dels processos, una reducció d’errors, un estalvi potencial considerable i una alta capacitat de replicació. En conjunt, aquest treball posa en valor el paper de l’enginyeria com a motor de millora contínua dins l’àmbit logístic.
- ItemOpen AccessPla de màrqueting d'un gimnàs ecològic(2023-07) Peral Fernández, AdriánAl llarg d’aquest projecte de final de grau s’estudiarà el disseny d’un pla de màrqueting per la transformació d’un gimnàs convencional cap a un gimnàs ecològic, parcialment autosostenible i amb pràctiques eco-friendly. L’estudi es centrarà més particularment en el gimnàs Infinit Igualada, que compta amb uns 2.400 abonats en l’actualitat i es troba a Igualada, capital de la comarca de l’Anoia, situada a la Catalunya central. El gimnàs ofereix dintre dels seus serveis diferents classes dirigides, sala fitness, pàdel i piscina interior i exterior. Durant el treball es realitzarà un estudi intern i extern del mercat amb l’objectiu de localitzar les fortaleses, debilitats, amenaces i oportunitats a les que s’enfronta el centre, així com també es definirà la línia estratègica a seguir pel negoci. Finalment, s’establirà un pla operacional per tal de portar a la fi aquesta conversió del gimnàs. Com a punt final, es temporitzaran aquestes accions a través d’un cronograma d’aplicació de les diferents accions del pla operacional, i finalment, es construirà, de forma detallada, el pressupost associat a les diferents accions d’aquest pla de màrqueting d’un gimnàs ecològic.
- ItemOpen AccessPla de màrqueting per la captació d’alumnat femení pel curs 2024/25 al campus Igualada, facultat d’enginyeria(2024-07) Quintana Morral, MartaAl llarg d'aquest projecte de final de grau s'estudiarà el disseny d'un pla de màrqueting per augmentar la presència femenina al Campus d'Igualada, Facultat d'Enginyeria, per al curs 2024/2025. L'estudi se centrarà a captar l'interès de dones joves cap als programes d'enginyeria, amb l'objectiu de convertir-se en el campus nacional amb més presència femenina en aquesta disciplina. Es desenvoluparan diverses accions promocionals, incloent-hi campanyes a les xarxes socials, pòdcasts setmanals, programes de televisió local, i la creació de contingut visual i interactiu. El pla inclou la col·locació d'anuncis en mitjans juvenils, tanques publicitàries i parades de bus, així com la instal·lació d'estands en centres comercials després del curs acadèmic de 2n de batxillerat. També es planificaran xerrades i tallers amb persones famoses, cobrint els costos de viatge i estada, per tal de reforçar la visibilitat i l'atractiu del campus. Es realitzarà un estudi intern i extern del mercat per identificar fortaleses, debilitats, amenaces i oportunitats. Aquestes accions es temporitzaran mitjançant un cronograma d'aplicació, i es construirà un pressupost detallat per a les diferents accions del pla de màrqueting. L'objectiu final és crear un entorn inclusiu i motivador que fomenti la igualtat de gènere i atregui més dones a estudiar enginyeria al Campus d'Igualada.