Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica

Permanent URI for this collection

Treballs de fi de grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica de l'Escola Politècnica Superior [Més informació].

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 65
  • Item
    Open Access
    Sistema automàtic basat en un Robot SCARA per la classificació de peces en funció del seu diàmetre
    (2024-12) Cañada Martínez, Marc
    L’objectiu principal d’aquest treball final de grau (TFG) és desenvolupar la part electrònica d’un robot SCARA acadèmic amb un imant acoblat en el seu extrem mòbil que haurà de classificar els cilindres que arriben a través d’una cinta transportadora en funció del diàmetre, mesurant-ho amb un sensor làser.
  • Item
    Open Access
    Desarrollo de un prototipo digital para el estudio de una instalación automática de enfriamiento radiativo
    (2024-09) Fernández Urdaneta, Manuel José
    El objetivo principal de este trabajo final de grado es programar un PLC “Controlador Lógico Programable” de la marca Siemens mediante el uso de un software de automatización industrial llamado TIA PORTAL, con la finalidad de automatizar el funcionamiento de una instalación experimental de investigación RCE.
  • Item
    Open Access
    Design and development of a wireless ergonomic keyboard (Keemate Evo)
    (2024-09) El Mehdi Mansouri, Amine
    As outlined in the initial report, this project focuses specifically on the development and technical aspects of a product, in this case, a wireless keyboard designed for ergonomic use. The goal is to develop the hardware components of the wireless keyboard, from the design phase through mechanical engineering, and extending to systems and electronics engineering, including simulations and decision-making processes. It could be argued that such a keyboard might address issues related to carpal tunnel syndrome (CTS), as suggested in Lugay et al. (2022), the effects of different types of keyboards on users' productivity and hand muscle strain were analyzed. However, this project will not seek to prove its efficacy in this regard. Instead, it will provide a comprehensive account of the product's development from inception to completion.
  • Item
    Open Access
    Disseny d'un pedal d'efectes digital per a baix elèctric
    (2024-08) Olmo Cunillera, Cristina
    Així doncs, l’objectiu del treball és dissenyar un pedal d’efectes per a baix elèctric. Al principi, la meva intenció era fabricar tot el pedal, és a dir, dissenyar-lo amb la placa de desenvolupament STM32F407G Discovery i l’entorn STM32CubeIDE (utilitzats a les assignatures Integració de Sistemes I i II), crear el prototip amb el programa Eagle (utilitzat a l’assignatura Integració de Sistemes III) i poder construir el pedal sencer amb els components i la carcassa necessaris. Un cop vaig haver començat la primera part, però, em vaig adonar que requeria molt més temps del que m’havia imaginat i és per això que el treball finalment només abasta aquesta part, la del disseny del pedal amb la placa de desenvolupament. Per a poder fer efectiu aquest disseny, és necessari adaptar la senyal del baix que entra al pedal d’efectes; aquesta part s’ha dut a terme analògicament. Després, és necessari processar i transmetre aquesta senyal de manera òptima; aquesta part s’ha realitzat digitalment. Això és així perquè s’utilitzen el convertidor analògic-digital i el còdec d‘àudio interns de la placa de desenvolupament per a realitzar les conversions d’analògica a digital i de digital a analògica de la senyal del baix respectivament. D’aquesta manera, el treball inclou els coneixements adquirits a les assignatures Electrònica Analògica, Teoria de Circuits, Teoria Bàsica de Control, Senyals i Sistemes i, evidentment, Integració de Sistemes. He intentat que el treball sigui el màxim entenedor possible per a que qualsevol persona interessada en el tema pugui entendre’l i sigui capaç de construir el seu propi pedal utilitzant els mètodes exposats al document.
  • Item
    Open Access
    Diseño de un Guante Háptico
    (2024-07) Novials Ferrer, Mario
    En el presente proyecto se ha desarrollado un guante que facilita a las personas interactuar con entornos virtuales, estimulando el sentido del tacto de los usuarios, siguiendo el movimiento de sus manos y simulando la sensación del tacto al interactuar con un objeto. Para conseguir estas funciones, se han utilizado muelles circulares combinados con potenciómetros que se encargan de seguir el movimiento de los dedos para trasladarlo al entorno virtual. Por otro lado, se han usado servomotores que son los encargados de bloquear el movimiento de los dedos y al mismo tiempo, simular la presión en la yema mediante un mecanismo formado por una cuerda, unas guías y una palanca. Además, inicialmente se quería desarrollar un sistema propio de seguimiento del guante donde mediante una unidad de medición inercial se pudiera seguir los movimientos de nuestra mano para trasladarlos al entorno virtual, pero por diversas circunstancias no se ha podido llegar a esos resultados. Por lo que en el proyecto se detallarán los problemas que hemos obtenido y posibles soluciones para un futuro. Finalmente, para el posicionamiento de la mano en el entorno virtual, se ha hecho uso del controlador de movimiento mixed reality que ya trae incorporada su propia tecnología de seguimiento. Para poder hacer el rastreo, fijaremos en nuestra muñeca el controlador y lo sincronizaremos en el entorno virtual con nuestro guante. En la parte del software, utilizaremos un microcontrolador ESP32 ya que esta placa admite conexiones bluetooth, lo que nos permite conectar nuestro guante inalámbricamente con el ordenador. Para programar este controlador, utilizaremos Arduino IDE y para el entorno virtual, nos moveremos en steamVR donde emplearemos el driver OpenGloves. Por último, se ha analizado la capacidad que tienen los servomotores instalados en el guante de poder transmitir la sensación de fuerza a los dedos mediante un sensor de presión, se han analizado los resultados del desarrollo del tracker y se ha expuesto la planificación temporal que se ha seguido en el proyecto.