Pòsters (Càtedra Educació i Adolescència)
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
- ItemOpen AccessLa investigación por pares en contribución a la participación adolescente, a la justicia social y a la educación de calidad(2023) Erta-Majó, Arnau; Fernández Rodrigo, Laura; Urrea Monclús, AidaEn el marc de l'Agenda 2030, els ODS 4 i 16 promouen una societat justa i sostenible mitjançant una educació de qualitat i una participació activa. Les universitats han de jugar un paper rellevant i la investigació participativa és clau per assolir aquests objectius, enfortint la relació entre ciència i societat. L'ODS 4, centrat en l'Educació de Qualitat, es pot reforçar apoderant la societat per afrontar desafiaments educatius i socials. L'ODS 16, centrat en la Pau, Justícia i Institucions Sòlides, es beneficia d'una col·laboració significativa en la investigació. Aquest estudi se centra en la participació adolescent en la investigació per parelles. Van participar 12 adolescents, principalment de contextos vulnerables, en un procés de cinc sessions de 4 hores cadascuna. Es van identificar necessitats adolescents mitjançant pluja d'idees, anàlisi, creació de productes i validació grupal, amb una anàlisi qualitativa i participativa de les dades. La col·laboració va permetre dissenyar productes que expliquen les necessitats adolescents, mostrant una perspectiva més holística i interdependent. Els adolescents van demostrar autocrítica i consciència de la seva responsabilitat, reconeixent la seva vulnerabilitat i necessitat d'acompanyament. Els resultats subratllen la importància d'incloure els adolescents com a coinvestigadors, cosa que amplia la comprensió del tema i els apodera. Això assegura que se sentin escoltats i considerats, promovent la seva resiliència i expectatives. La investigació participativa i el lideratge de les universitats fomenten una educació de qualitat i una ciutadania crítica i global, contribuint a una societat més justa i equitativa.
- ItemOpen AccessProjecte d’innovació docent: Drets de a Infància i Ciutadania Global a les facultats d’educació. Implementació i avaluació des d’una proposta col·laborativa entre universitats(2017) Urrea Monclús, Aida; Balsells, M. Àngels; Coiduras Rodríguez, Jordi L.; Alsinet, Carles; Vaquero Tió, Eduard; Estrada Roca, M. Asunción; Fernández Rodrigo, Laura; Forné Samitier, Maria Alba; Molina, María Cruz; Pastor Vicente, Crescencia; Fuentes Peláez, Núria; Mateos Inchaurrondo, Ainoa; Mundet Bolós, Anna; Pérez Hernando, Sara; Ponce, Carmen; Casas Casajuana, Jéssica; Torres Sabaté, Concepció; Grandío Capdevila, Cristina; Rodríguez Pérez, SaraEl pòster presenta els primers resultats de l’experiència d’implementació i avaluació de la proposta formativa “Los derechos de la infancia y la ciudadanía global en las facultades de educación” que es desenvolupà durant els cursos 2016/2017 y 2017/2018. Hi varen participar 4 universitats, 23 docents i més de 750 alumnes. Els resultats mostren la bona rebuda de les activitats d’ensenyament – aprenentatge i els punts forts que varen identificar-se S’afegeixen recomanacions per a futures implementacions.
- ItemOpen AccessEls Drets de la Infància i la Ciutadania Global a les facultats d’educació. Proposta formativa per a les titulacions d’educació(2017) Urrea Monclús, Aida; Balsells, M. Àngels; Coiduras Rodríguez, Jordi L.; Alsinet, CarlesPòster explicatiu del contingut de la guia “Drets de la infància i la ciutadania global a les facultats d’educació. Proposta formativa per a les facultats d’educació” que pretén apropar els drets de la infància a les aules universitàries. En ell s’exposen de forma resumida els continguts de la guia: la justificació de la importància d’incorporar aquest enfocament; la proposta formativa formativa orientada a la universitat; i la proposta d’activitats d’ensenyament – aprenentatge.
- ItemOpen AccessL’enfocament de drets en la formació inicial de mestres i educadors. Presència dels Drets de la Infància i la Ciutadania Global a les titulacions de magisteri i educació socia(2017) Corbella Molina, Laura; Urrea Monclús, Aida; Balsells, M. Àngels; Coiduras Rodríguez, Jordi L.; Alsinet, CarlesPòster explicatiu dels resultats obtinguts en la recerca sobre la presència dels Drets de la Infància i la Ciutadania Global als graus d’Educació Infantil, Educació Primària i Educació Social de 35 universitats espanyoles amb representació de totes les comunitats autònomes. Els resultats mostren la baixa presència dels Drets de la Infància en les guies docents analitzades. En el pòster s’inclouen conclusions i recomanacions per tal de fer efectiu aquesta incorporació.