Grau en Educació Social
Permanent URI for this collection
Treballs de fi de grau en Treball Social de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social [Més informació]
Browse
Browsing Grau en Educació Social by Issue Date
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- ItemOpen AccessSuma't a la igualtat!(2014-06) Boixadera Guixes, LauraAquest treball analitza la situació actual de la igualtat de gènere i la coeducació en la nostra societat. Un cop realitzat aquest anàlisi es pretén treballar la coeducació familiar a partir d’una intervenció educativa amb pares i infants d'edats entre 8 i 12 anys. El projecte consta de catorze sessions on es treballen quatre grans continguts (usos del temps en la vida quotidiana, formació i estudis, lleure i expressió de les emocions). Les sessions són setmanals, una hora de treball separat entre infants i pares respecte els mateixos continguts i mitja hora de treball en comú (pares i infants). El projecte segueix la metodologia experiencial, és a dir, les sessions pretenen que les famílies puguin analitzar, identificar i reflexionar sobre les seves idees, sentiments i accions de la vida quotidiana tenint en compte les seves creences i idees prèvies. El treball és en grups reduïts per tal de fomentar aquesta reflexió. La funció de l’educador/a és la de fomentar la participació activa de totes les famílies, acompanyant-les en la reflexió i regulació del clima emocional del grup i proporcionar-los estratègies per treballar la coeducació. El projecte va acompanyat d'un bloc informàtic per acompanyar a les famílies i facilitar-los la reflexió, els materials, els recursos, la informació, etc per treballar la coeducació.
- ItemOpen AccessObserva, pensa, emociona't i actua : programa d'educació emocional per infants i adolescents(2015-06) Forné Samitier, Maria AlbaAquest programa sorgeix de la necessitat de treballar les emocions amb infants amb risc social. L’objectiu principal del programa és aconseguir que els infants adquireixin un major coneixement envers el món de les emocions així com tinguin recursos i estratègies per tal d’identificar-les, gestionar-les i expressar-les. És a dir, es treballa la consciència emocional com a primer pas per tal de treballar l’educació emocional. Treballar les emocions significa treballar per aconseguir una millor convivència i un millor benestar personal i social.
- ItemOpen AccessL'estigmatització social i la malaltia mental. Una mirada polifònica(2015-07) Martínez Asqué, RubenEl treball de final de grau titulat “ L’estigmatització social i la malaltia mental. Una mirada polífonica”, està basat en un treball d’investigació, que s’ha realitzat a través de la recerca d’informació per mitjà de grups de discussió com a tècnica qualitativa d’investigació social. Aquests diferents grups de discussió, estan formats per persones que reuneixen característiques comunes en cadascun dels diferents grups de discussió, ocupant diferents franges d’edats i etapes maduratives personals. A través d’aquesta tècnica qualitativa d’investigació social, s’han tractat diferents qüestions, dividides en diferents blocs en el treball i que tenen relació a l’estigmatització de la societat a les persones amb malalties mentals.
- ItemOpen AccessTreballem junts, millorem tots! Programa de competències parentals(2016) Yael Melano, IvanaAls entorns educatius són cada vegada més presents l’absentisme escolar i les conductes agressives dels joves, a partir d’una entrevista amb l’educadora social d’un institut s’ha detectat que la causa està moltes vegades en la situació familiar dels adolescents. Aquest treball, exposa una intervenció per portar a terme des dels mateixos instituts. Els participants seran aquelles famílies que es troben en situació de risc lleu, i que els seus fills estan cursant el primer cicle de la ESO (Educació Secundària Obligatòria). En aquest es treballaran les competències parentals a través d’una metodologia experiencial, treballant tant amb la família com amb el menor.
- ItemOpen AccessSam Sam: un proyecto de cooperación recíproca(2016-06) Segura Guerrero, XavierSam Sam es un proyecto de Cooperación Internacional desarrollado a través de la metodología de la Animación Sociocultural. Su finalidad es colaborar con el desarrollo de la escuela Kalasans que se encuentra en el barrio Sam Sam III de Dakar. Asimismo, pretende sensibilizar al alumnado del Grado en Educación Social de la UdL y a la población de Lleida en general de la importancia de promover la educación a nivel global como fuente del cambio social y de la democratización de los pueblos. Se trata de un proyecto con una perspectiva del norte al sur y del sur al norte, puesto que cooperar con el desarrollo de la comunidad de Sam Sam III de Dakar también promueve nuestro propio desarrollo. La cooperación es reciproca además, porque el espíritu Sam Sam, de dignidad, lucha y superación está presente en todo el proyecto.
- ItemOpen AccessLas relaciones de dominio en el ser gestante(2017) Calvo Guri, Maria EmparEste Trabajo de Final de Grado (TFG) proporciona un recorrido entre las divergencias que podemos encontrar si hablamos de género, sexualidad e identidad. Éste abarca las categorías binarias más conocidas, como el ser hombre o mujer, heterosexual u homosexual y, todo ello, dentro de los límites que marcan las sociedades actuales y, por lo tanto, nuestros arraigos a la cultura hegemónica occidental. Todos estos contenidos se confinan a un simple, pero muy cuestionable, sistema de categorización, donde se debe diferenciar el sexo biológico de las construcciones sociales. También incluye aquellas personas que no se sienten identificadas con una estructura normativa de género, como las masculinidades femeninas, la transexualidad y la intersexualidad. Estas personas, conocidas más bien como personas transgénero, son el punto de partida para disputar las categorías de hombre o mujer, naturaleza o cultura, sexualidad o placer e identidad de género. Por consiguiente, incorpora la Teoría Queer, la que facilita la comprensión de las dicotomías sexo-género y resulta ser el hilo conductor para razonar la performatividad del género.